Нажмите "Enter" для пропуска содержимого

Особливості пакувальної тари

Один з основних етапів організації вантажоперевезень — упаковка товару із застосуванням спеціальної тари. Головне завдання упаковки HZPK.ua — забезпечення цілісності товару незалежно від його експлуатаційних характеристик та їх збереження. Для різних товарів застосовуються різні види пакувальних матеріалів, тому при виборі тари слід уважно вивчити – які функції виконує конкретна упаковка.

Особливості пакувальної тари

Упаковка може набувати найрізноманітніші різні форми, вона нескінченно варіативна по конструкції і складу. Що ж визначає таке різноманіття?

Конструкцію упаковки і матеріали для її виготовлення диктують наступні фактори:

  • що буде вмістом;
  • в яких умовах вона буде експлуатуватися;
  • у яких процесах вона братиме участь.

В системі товарообігу величезна роль відведена саме упаковці. Причому роль пакувальних матеріалів визначається виконуваними нею функціями. В той же час помилково вважати, що сучасні пакувальні матеріали виконують виключно захисні функції. В цілому можна виділити кілька ключових завдань:

  • Запобігання всієї перевезеної продукції від можливих негативних впливів з боку навколишнього середовища.
  • Зворотна функція, що передбачає захист вже самого навколишнього середовища від продукції, що перевозиться.
  • Захист товарів від впливу з боку іншої продукції, що транспортується.
  • Створення необхідних для збереження продукції та її якості умов протягом усього шляху проходження.
  • Забезпечення товару мобільності.
  • Створення необхідних умов для навантаження, вивантаження та інших процесів.
  • Виконання функцій носія основної інформації про продукт, торговельну марку та ін.

Види пакувальної тари

Представникам компаній, які займаються транспортуванням різних вантажів, необхідно знати класифікатор пакувальних матеріалів. Використовується класифікація за різними ознаками, найчастіше — за функціями, які вони виконують.

Транспортна упаковка. Така тара, а саме зовнішня упаковка — окрема транспортна одиниця, сфера застосування — забезпечення цілісності вантажу при перевезенні, а також його зберіганні.

Споживча упаковка. Дана категорія відноситься до внутрішніх пакувальних матеріалів, які призначені для споживача. Транспортні функції така упаковка не виконує, а найбільш поширені приклади — флакони, Пакувальні пакети, картонні коробки, банки, пляшки. Саме до споживчої упаковки пред’являються високі естетичні вимоги, оскільки одна з основних її функцій – привернення уваги покупців, формування позитивного іміджу товару.

Тара обладнання. Окрема категорія упаковки, являє собою повноцінні, функціональні вироби, призначені для упаковки, зберігання, реалізації, транспортування.

Цехове обладнання. Упаковка особливої конструкції і призначення, що застосовується виключно на виробничих підприємствах для складування, зберігання готової продукції. Як правило, це ящики, піддони особливої конфігурації.

Крім цього, упаковку диференціюють за тривалістю застосування:

  • разова-використовується один раз, переважно тара споживчої групи, деякі транспортні пакувальні матеріали, що підлягають утилізації відразу після транспортування;
  • поворотна-упаковка, яка була в експлуатації, її можна застосують повторно, особливість — її обов’язково здають постачальнику;
  • багаторазова або багатооборотна – передбачає можливість використання тари необмежену кількість разів, в більшості випадків її повертають постачальникам, як правило, бочки, ящики, а також інші види транспортної упаковки.

Є й інші критерії класифікації упаковки:

  • за призначенням – спеціалізована (для вантажу з особливими експлуатаційними характеристиками), універсальна( підходить для будь-якого вантажу);
  • по конструкції-упаковка буває розбірна, нерозбірна, відкрита і закрита, складна і розбірно-складна.

Упаковка є одним із значущих факторів, що зберігають якість будь-яких товарів. Це обумовлено тим, що упаковка відіграє важливу роль при зберіганні продовольчих товарів, захисту товару від зовнішніх впливів, підвищеної або зниженої температури, вологості повітря, світла, сторонніх запахів, мікроорганізмів і т.д. Також, добре зроблена упаковка — це один з основних способів завоювати довіру покупців. До того ж вона може дати яскраве уявлення про якийсь товар, який сам по собі зовні невиразний. Бажання купити викликає упаковка, і саме вона змушує прийняти рішення.