Нажмите "Enter" для пропуска содержимого

Олександр Ейсмонт: Товарообіг збільшиться в рази, коли кордони з ЄС стануть формальними

Олександр Ейсмонт: Товарообіг збільшиться в рази, коли кордони з ЄС стануть формальними

Олександр Ейсмонт, керівник української логістичної компанії «Євротермінал», переконаний, що необхідно заздалегідь готувати платформу для зростання товарообігу.

Ще до офіційного прийняття заявки України на кандидата до членства в ЄС Польща заявила про готовність максимально спростити перетин кордону як для громадян, так і для товарів та послуг. Тобто все йде до того, що в найближчому майбутньому кордон з ЄС буде більшою формальністю.

Це автоматично збільшить обсяг товарообігу у рази. Але спрощена формула проходження митниці це лише одне із рішень, які мають допомогти забезпечити логістику. Інша проблема – це наявність достатньої кількості технічних можливостей для обробки товарів і вантажів.

В Україні потрібно прискореним темпом думати про те, як наростити кількість транспортних хабів, логістичних вузлів та сухих портів, вважає Олександр Ейсмонт.

Олександр Ейсмонт: Сухий порт це універсальне рішення

Спираючись на досвід роботи найбільшого сухого порту Євротермінал Олександр Ейсмонт каже, що такі рішення не можна сприймати виключно у зв’язку з морськими перевезеннями.

Сухі порти в першу чергу — це можливість швидко оформити вантаж, швидко розмитнити і швидко перевантажити на будь-який інший доступний вид транспорту.

Українська залізниця є найбільшою у світі. Ми можемо забезпечити пропозицію на логістику залізничних робіт, однак виникає необхідність гнучкої мережі сухих портів, де можна буде ці вантажі обробляти в обидва кінці. Як із ЄС так і у зворотному напрямку.

С/г експорт залізницею

У класичному виконанні сухі порти не обробляють сипучі вантажі. Тобто не можна перевантажити з вагона на автотранспорт зерно. Принаймні, в Україні такі рішення не розвинені, бо наш основний логістичний маршрут для с/г експорту прокладався морем. Зараз це неможливо. І альтернативи надто слабкі, щоби повністю перенаправити наземним транспортом доступний обсяг зернових.

Олександр Ейсмонт бачить рішення у розширеному технічному оснащенні сухих портів. Нові виклики породжують нові рішення. Якщо не вирішити завдання зараз, то можуть бути великі втрати.

І немає гарантій, що наступного року проблема морських перевезень вирішиться. Потрібно вже зараз готуватися та розвивати наземну логістику, а сухі порти використовувати як буфер для вантажів усіх обсягів, видів та типів як для експорту, так і імпорту.