Press "Enter" to skip to content

eVitara від Suzuki став першим електромобілем бренду

Серед великих світових автовиробників компанія Suzuki залишалася єдиною, яка досі не мала власної “електрички”. Але тепер і цей бастіон упав.

СВІТ|Кочегарка. Для створення власних батарейних авто виробник кілька років тому заручився підтримкою концерну Toyota, але розробкою першої моделі зайнялася зовсім не японська штаб-квартира, а індійське СП Maruti Suzuki.

Нарешті перший електромобіль побачив світло – це кросовер Suzuki eVitara. Він не замінить популярну бензинову версію, а доповнить її в модельному ряду. Але візуальної схожості у двох машин фактично немає: електрична Vitara пішла стопами торішнього концепту Suzuki eVX і зроблена в брутальному стилі.

Suzuki eVitara трохи більша за бензиновий оригінал:

  • довжина – 4275 мм (+90 мм),
  • ширина – 1800 мм (+25 мм),
  • висота – 1635 мм (+40 мм).

Найпомітніша різниця — у розмірі колісної бази: 2700 мм у електромобіля проти 2500 мм у моделі з ДВЗ. На кросовери збираються ставити колеса діаметром 18-19 дюймів, заявлений дорожній просвіт – 180 мм.

В основі лежить платформа Heartect-e, яка є спрощеною і здешевленою версією тойотівського модульного візка e-TNGA. Втім, дискові гальма на всіх колесах збережено. А постачатиме літій-залізо-фосфатні тягові акумулятори для “електрички” Вітари буде китайська компанія BYD.

Базова передньопривідна версія має батарею ємністю 49 кВт·год та електромотор з віддачею 144 к.с. та 189 Нм. Середній варіант – з акумулятором на 61 кВт·год і потужнішим електромотором (174 к.с., 189 Нм). Споряджена маса таких кросоверів – 1702 та 1760 кг відповідно.

Читайте также: Вибір оптичних приладів для армії: Нічні та тепловізійні пристрої

На вершині гами Suzuki eVitara з двомоторним повним приводом і старшою батареєю – до переднього електродвигуна на 174 к.с. додано допоміжний 65-сильний на задній осі, але пікова віддача системи – 184 к.с. та 300 Нм. Такий кросовер потягне вже на 1860 кг, а система управління повним приводом AllGrip-e має позашляховий режим Trail з імітацією блокувань диференціалів.
Найбільш далекобійний варіант має проїхати без підзарядки близько півтисячі кілометрів.

З переходом на електротягу Suzuki починає відмовлятися і традиційних рішень у п’ятимісцевому салоні. Електрична Vitara має віртуальні прилади та великий екран медіасистеми, а за керування трансмісією відповідає шайба на двоповерховому центральному тунелі. Втім, аналогові кнопки все ще є, зокрема для управління клімат-контролем.

Випускатимуть електромобілі Suzuki eVitara в Індії, старт заплановано на весну 2025-го року. Очікується, що на цьому ринку її вартість становитиме орієнтовно 2—3 млн рупій (24—36 тисяч доларів), але не менше половини обсягу випуску йтиме на експорт. Вже влітку кросовер має з’явитися у Європі та Японії. Приблизно тоді з’явиться і близнюк під маркою Toyota, провісником якого став концепт Urban SUV.

Читайте также: Найменший кросовер від Skoda